Identyfikacja wizualna marki – skuteczna komunikacja…
Identyfikacja wizualna marki jest bardzo ważnym nośnikiem informacji. Czym byłby Apple bez swojego logo – nadgryzionego, ale zapadającego w pamięć jabłka, czy też Coca-Cola bez swojej charakterystycznej czerwieni, napisu czy butelki.
Identyfikacja wizualna w ujęciu ogólnym
Identyfikacją wizualną (ang. corporate identity) nazywamy narzędzie, służące kreowaniu wizerunku marki na rynku. Termin ten określa ogół symboli i zachowań stosowanych przez daną osobę/firmę w celu uzyskania czytelnej i spójnej identyfikacji na rynku oraz wyróżnienia jej spośród konkurencyjnych marek. Najważniejszym elementem stanowiącym zarazem punkt wyjściowy całościowego projektu jest logo/logotyp.
…identyfikacja wizualna – czyli struktura wizerunku decyduje o sukcesie rynkowym tak firmy jak i osoby…
Definicja i co z niej wynika…
Identyfikacja wizualna jest niezbędnym środkiem skutecznego budowania świadomości marki u klienta – odbiorcy przekazu. Wysoka rozpoznawalność „nadawcy” przez „adresatów komunikacji marketingowej” to podstawowy cel większości działań reklamowych i wizerunkowych.
Cel identyfikacji – stworzenie sieci pozytywnych skojarzeń, ale nie tylko… Silna pozycja marki na rynku wymaga przede wszystkim konsekwencji w kreowaniu swojego wizerunku w powszechnym odbiorze. Każda, nawet najlepiej przemyślana pod względem graficznym strategia, będzie tylko połowicznym sukcesem jeżeli nie zostanie trwale skojarzona z marką (korporacyjną lub osobistą) przez odbiorców przekazu.
Podstawowym kierunkiem budowy spójnej identyfikacji wizualnej jest stworzenie i utrzymanie jednoznacznego wizerunku firmy w komunikacji ze „światem zewnętrznym”. Jednym z najskuteczniejszych środków umożliwiających jego realizację jest stworzenie i wdrożenie księgi identyfikacji wizualnej.
W ramach opracowania logo/logotypu proponuję działanie…
…od twórczej idei …
.. to znaczy od działań, których celem jest uruchomienie wyobraźni i pobudzenie do kreatywnego działania, w wyniku którego powstaje koncepcja logotypu – swoistego fundamentu, na którym powstanie identyfikacja.
Nadmieniam, że projektowanie loga/logotypu nie jest rzeczą łatwą. Powinien on symbolicznie oddawać charakter obrazowanej marki/produktu, a jednocześnie być prosty, interesujący i zapamiętywany.
…do projektu kreatywnego…
… gdzie po szeregu projektów koncepcyjnych przychodzi czas na wybranie jednego z nich i doprowadzenie do stanu odpowiadającego potrzebom. Na bazie tego projektu – krok po kroku – powstaje dalsza cześć księgi znaku.
Przy projekcie księgi identyfikacji wizualnej proponuję swoje usługi w zakresie:
- opracowania koncepcji logotypu,
- konsultacji przy wyborze najbardziej optymalnego przekazu,
- całkowitego zaangażowania przy tworzeniu księgi w zakresie:
- kolorystyki znaku i elementów opcjonalnych
- konstrukcji i proporcji znaku (loga, logotypu) podstawowego i znaków uzupełniających
- opcjonalnych elementów graficznych towarzyszących znakowi
- przykładów prawidłowego i nieprawidłowego użycia formy logo
możliwych kolorów tła i ich wariacji, - kolorów firmowych
- pola podstawowego i ochronnego dla poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej,
- typografii
- nośników identyfikacji – typowych dokumentów firmy/instytucji (wizytówki, faksy, koperty, teczki itd.),
- reguł dotyczących tworzenia dokumentów elektronicznych (np. szablony Microsoft Word) oraz prezentacji multimedialnych (np. szablony Microsoft PowerPoint),
- wytycznych nt. korespondencji tradycyjnej (papier firmowy) oraz elektronicznej (np. Microsoft Outlook),
- wzorów nt. gadżetów promocyjnych(np. smycze, długopisy, kubki, koszulki, torby reklamowe).
- oraz innych normalizacji zależnych od szczegółowości księgi
- sposobu komunikacji doradców/handlowców z klientem
- wykorzystania księgi do ujednolicenia placówek handlowych, biur itp.
Wszystkie punkty w/w oferty podlegają oczywiście negocjacji i dostosowaniu do potrzeb klienta.
Zapraszam do współpracy – indywidualne i kreatywne podejście do każdego projektu otrzymują Państwo w standardzie.